Hold-VM i Kuala Lumpur

Billedet viser nogle af gæsterne ved åbningen af ITTFs kontor i Singapore.

Verdensmesterskaberne i Kuala Lumpur, der blev spillet for en måned siden blev den helt store succes på de sociale medier og smadrede alle rekorderne, der var sat i 2015.

48,5 millioner mennesker var over ITTFs sociale og digitale platforme.

ITTF’s Promotion & Media Manager Matt Pound siger: “Det er fantastisk at alle vore strategier slog vores største forventninger. Det beviser den globale interesse for bordtennis, og denne succes gør os endnu mere opsatte på at finde nye innovative måder at komme i kontakt med vore fans”.

ITTFs hjemmeside opnåede 19.756.881 hits og 34 millioner sider blev vist under VM.

På ITTFs twitter (@ITTFWorld) var der over 2 million twitts, medens ITTF’s Sina Weibo, Kinas hybrid mellem Facebook og twitter blev brugt af 5.4 millioner.

Med 248 videos produceret i de 8 dage mesterskaberne varede blev seere fra 144 lande tunet in for at følge verdens største bordtennis event på ITTF Youtube channel (YouTube.com/ITTFChannel), resulterende i 3 millioner kig på denne platform.

ITTF.com/itTV, ITTF’s gratis online streaming platform, som live streamede fra otte border blev set af 735,500 unikke seere på mesterskabernes otte dage, 351.44 million hits blev registreret på ITTF.com, hvor 3,717,648 unikke brugere kiggede på ITTFs resultatsider.

Ud over rekorderne på ITTFs sociale platforme, der nu har 1,3 millioner fans, blev VM i Kuala Lumpur også rekordstort i kinesisk og japansk tv. VM viste endnu en gang, at bordtennis er en stor sport i Kina med et totalt seertal på 190 millioner mennesker i Kina, der så VM på CCTV5. I Japan, TV Tokyo brød rekorden med en 15% rating i Japan i kvindernes finale.

500 akkrediterede journalister skrev over 15.000 artikler.

#VM 2016:
– lande der viste live TV: 90
– CCTV seere (kinesisk stats tv): 190 millioner
– ITTF.com unikke besøgende over 8 dage: 3.717.648
– ITF.com hits: 351.440.511
– itTV unikke besøgende over 8 dage: 735.500
– 728 matcher streamet på itTV
– Mennesker som så på ITTF’s Facebook: 19.756.881
– Youtube visninger: 3 millioner
– Lande som så på ITTF’s Youtube: 144
– Vist på Youtube: 14.031,654 minutter
– Akkrediteret presse: 500
– Artikler fra VM: 15.000

Her er de to ansvarlige bag ITTFs store resultater på de sociale og digitale platforme. Det er ITTFs marketingsdirektør Steve Dainton (th.) og medie manager Matt Pound (tv.), der her ved åbningen af ITTFs nye kontor i Singapore, er fotograferet i godt selskab med et billede af Michael Maze fotograferet af Arne Madsen.

Forfatter: Arne Madsen
Kontaktperson tlf.: 21 70 49 28
Kontaktperson e-mail: arne.madsen@dbtu.dk